REGULAMIN:
Zasady ogólne:
1. Zabawa polega na wymianie kartek zgodnych z tematem grupy z pozostałymi osobami z danej grupy. Przykład: zapisujesz się do grupy "zwierzęta", która razem z Tobą liczy 4 osoby, wysyłasz kartki ze zwierzętami do trzech osób i od każdej z nich dostajesz w zamian kartkę również przedstawiającą zwierzę. Wysyłasz 3 kartki, dostajesz 3 kartki.
2. Są 4 rodzaje grup tematycznych:
- grupy zwykłe - są zazwyczaj 4 osobowe (możliwe jest zwiększenie liczby uczestników, jeśli pozostali nie wyrażają sprzeciwu)
- grupy z gospodarzem - gospodarz wysyła kartki do uczestników, uczestnicy natomiast wysyłają po jednej kartce tylko do gospodarza.
- grupy "2 vs 2" - ten rodzaj grupy najlepiej zobrazuje przykład:
1. [wysyła x, dostaje y]
2. [wysyła x, dostaje y]
3. [wysyła y, dostaje x]
4. [wysyła y, dostaje x]
osoby z nr 1 i 2 wysyłają kartki do osób 3 i 4 zgodne z tematem x, w zamian otrzymują kartki od osób 3 i 4 zgodne z tematem y i na odwrót. Mam nadzieję, że jest to w miarę obrazowe przedstawienie tego rodzaju grup.
- grupa wakacyjna - odmiana grupy z gospodarzem. W okresie wyjazdów mogę otworzyć grupy wakacyjne, na zasadzie I'm going on vacation. Jest to grupa z gospodarzem (osobą, która wyjeżdża gdzieś poza miejsce zamieszkania). Gospodarz wysyła kartkę z miejsca wyjazdu do pozostałych uczestników. Ważne jest, żeby kartka była wysłana z miejsca wyjazdu. Uczestnicy natomiast wysyłają gospodarzowi kartkę z favów bądź preferencji. Gdyby ktoś chciał zosać gospodarzem w takiej grupię to proszę zgłosić się do mnie na PW. Można to zrobić zawsze nie tylko w czasie wakacyjnym. Zgłoszenie powinno zawierać miejsce wyjazdu, orientacyjną datę, listę preferencji (bądź hasło, że chce się kartki z favów) oraz liczbę osób, z którą maksymalnie może się wymienić. W przypadku favów umawiamy się, że zgłaszający się do grupy wysyła mi na PW link do kartki i ja w ten sposób weryfikuje zgłoszenie i jednocześnie czuwam by osoba jadąca na wakacje nie dostała dubli.
3. W wątku zabronione jest spamowanie. Wątek służy zapisywaniu się do nowych grup i zgłaszaniu otrzymanych kartek. Można także informować o wysyłce kartek z danej grupy. Wszelkie posty innego typu zostaną zgłaszane. Powód jest prosty – wśród spamu ciężko się odnaleźć.
4. Pomysły na nowe grupy, wszelkie propozycje i sprawy techniczne można omawiać w wątku technicznym KLIK. Tam jak najbardziej zachęcam do dyskusji.
5. Osoba, która podsunie pomysł na nową grupę w wątku technicznym, może od razu zaznaczyć, że chce być do niej zapisana.
Zgłoszenia do nowych grup:
6. Do RRa mogą zgłosić się osoby, które mają przynajmniej miesięczny staż na forum, są aktywne i wywiązują się z forumowych zobowiązań. Zastrzegam sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia.
7. W zgłoszeniu należy podać nr grupy, w przypadku grup z gospodrzem lub "vs" należy też podać podgrupę.
8. Otwarte grupy znajdują się w drugim poście. Staram się, żeby min. dwie grupy były zawsze otwarte. Średni czas oczekiwania na zapełnienie grupy to tydzień. Grupa musi liczyć co najmniej dwie osoby, aby wystartowała.
9. Można zgłaszać się do każdej otwartej grupy. Jeżeli ktoś chciałby otrzymać czystą kartkę lub podać ewentualne preferencje proszę to zaznaczyć w zgłoszeniu. Preferencje są wskazówką (nie obowiązkiem) dla nadawcy.
10. Jeśli ktoś wie, że nie mam jego adresu lub nastąpiła jego zmiana należy mnie o tym poinformować via PW.
Zamknięcie grupy, wysyłka kartek:
11. Po zapełnieniu grupy każdy uczestnik dostaje listę adresów, na które należy wysłać kartki. W wiadomości obok nicku osoby znajduje się (x), w który można kliknąć, przekierowuje on do profilu użytkownika, gdzie można znaleźć podpis, w którym zazwyczaj są linki do albumów. W razie braku wiadomości, proszę się zgłaszać na PW.
12. Grupy zamknięte, które są w trakcie realizacji znajdują się w trzecim poście. Do tych grup nie można się już zapisywać. Archiwum grup można zobaczyć w osobnym wątku KLIK
13. Kartki należy wysłać najpóźniej do 14 dni od wysłania adresów. Gdyby ktoś wiedział, że nie da rady, bo ma jakiś poważny powód, proszę dać mi znać via PW, w przeciwnym razie osoba, której kartki po ponad miesiącu od wysłania adresów nie dotrą do adresatów nie może zapisywać się do nowych grup aż do momentu wyjaśnienia sprawy lub dotarcia kartek do adresatów. Jeśli kartka została wysłana, a nie dotarła do odbiorcy w ciągu miesiąca od jej nadania należy wysłać resend, po skontaktowaniu się ze mną, bądź adresatem.
14. Ważne, żeby zaznaczyć, że jest to kartka z RR tematycznego, podać nr grupy i nick.
15. Wysłać należy kartkę zgodną z tematem grupy. Wgląd w favy i otrzymane adresata jest wskazany w celu uniknięcia dubli.
16. Kartki zwyczajowo wysyłamy wypisane i oznaczkowane, większa ilość może być w kopercie, jeśli odbiorca nie ma nic przeciwko lub wynika to ze specyfiki grupy. W tej sytuacji zadbaj aby kartki nie były zbytnio narażone na uszkodzenie, zwłaszcza wtedy gdy mają różne rozmiary lub koperta jest większa niż kartki. Ma to na celu zminimalizowanie ryzyka uszkodzenia kartek w podróży. Poniżej najpopularniejsze metody ochrony kartek:
- włożenie tektury zapobiegającej zgięciu koperty
- zmniejszenie rozmiaru koperty poprzez zagięcie jej brzegu tak, aby dopasować kopertę do wielkości zawartości (tu bedzie pomocna taśma klejąca, aby brzeg koperty pozostał zgiety)
Dobór metody powinien być adekwatny do danej przesyłki.
17. Po otrzymaniu kartki należy to zgłosić w wątku, pisząc nr grupy i nick osoby od której kartka przyszła. Można również pochwalić się skanami. Proszę starać się zgłaszać kartki w ciągu 5 dni od otrzymania.
18. Zgłaszanie kartek podlega pod zapisek w regulaminie KLIK
W razie jakichkolwiek niejasności w regulaminie, proszę poruszyć ten temat w wątku technicznym KLIK.
Powyższy regulamin (17.11.2016) powstał w oparciu o regulaminy z poprzednich edycji RRów tematycznych. Zasady w przyszłości mogą ulec zmianie.