Strona 1 z 3

Jak organizujecie kartki do wysłania?

PostNapisane: 2010-09-26, 21:39
przez heksita
Nazbierało mi się trochę kartek do wysłania różnym ludziom, szlag mnie mało przy tym nie trafił. W końcu jakoś się pozbierałam, ale zastanawiam się -- jak Wy sobie radzicie z tym problemem?

Propozycje swapów przychodzą z różnych źródeł: tutejsze forum, forum.postctossing.com, maile od użytkowników z pc... a do tego jeszcze oczywiście trzeba ogarnąć offy i tagi. To wszystko przychodzi różnymi drogami -- mailem, u2u, wiadomością forumową... a kartki do wysłania nie zawsze ma się "na stanie", czasem trzeba iść je kupić, dokupić znaczki, wysłać... jak ogarniacie co do kogo i na jaki adres?

PostNapisane: 2010-09-26, 21:47
przez Monasi4
W Wordzie sobie zapisuje adres, obok to jaką kartkę wysłać tej osobie, innym kolorem czy to swap/tag/rr/oficialny, kursywą gdzie szukać propozycji - czyli forum/e-mail/u2u/grupy. Czasem jeśli to istotne piszę też wiek i z grubsza preferencje jeśli muszę dokupić kartkę.
Jak wyślę to kasuje i tak w kółko. Taka lista, na razie wystarcza, bo nie mam tego zbyt wiele, potem może przerzucę się na coś bardziej rozbudowanego.
No i chętnie posłucham jak to robią inni.

PostNapisane: 2010-09-27, 07:09
przez Petitek79
Dokładnie- staram się zapamiętywać co i komu, skąd kto jest. Nie gubię się, ale też nie ma tego za wiele:)

PostNapisane: 2010-09-27, 08:47
przez PharmacySeal
ja tak samo, chociaż ostatnio zaczęłam się zastanawiać gdzie wysłałam i skąd powinnam dostać w najbliższym czasie. Więc może jednak gdzieś zacznę zapisywać:)

PostNapisane: 2010-09-27, 09:07
przez Petitek79
Ja to większy problem mam aby pamiętać o skrzynce pocztowej. To znaczy zdarza mi się mieć kartki wypisane, ale zapominam w drodze z pracy do domu zatrzymać się przy poczcie. No i czasem rośnie mi wówczas zwłoka 1-2 dni póki sobie do głowy nie wbiję że się opóźniam w wysyłce!

PostNapisane: 2010-09-27, 11:13
przez dud
Jeżeli zazwyczaj wysyłasz kartki "sprzed komputera", to wystarczy w Notatniku, czy na kartce zapisać nick/imię i nazwisko +kraj pochodzenia oraz nazwę "grupy" z której wysyłasz tą kartkę. Wtedy będziesz wiedziała, gdzie i czego szukać. Można też zawsze kombinować z Excelem, tabelkami i Wordem. Ja na razie raczej obracam się wokół oficjalnych, czasem forumowych tagów, z rzadka offy, więc jeżeli coś spoza forum się trafia, to zwykle o tym pamiętam, bo jest to jakaś odmiana od PC.com ;)

PostNapisane: 2010-09-27, 12:21
przez J.
A ja uwielbiam porządek;p Tak więc założyłam sobie folder "do wysłania" w którym są kolejne foldery (official, swap itd.), a w każdym dane w notatniku - adres, jaka kartka, data. Każda osoba = jeden pliczek. Po wysłaniu usuwam plik i dzięki temu zawsze widzę czy mam coś do wysłania :)

PostNapisane: 2010-09-28, 06:41
przez Malgorzataka
A ja - ledwo zaczęłam, a już się zaczynam w tym gubić (poszłam w swapy, tagi i RR-y). Myślę o założeniu zeszyciku (zawsze uwielbiałam zakładać nowe zeszyty), bo takowy można zabrać ze sobą, gdy się rusza na poszukiwania kartek :-D

PostNapisane: 2010-09-28, 15:18
przez margaretka02
Excel: zapisują do kogo, kiedy wysłałam, od kogo już dostałam itd. Szybkie i bezproblemowe.

PostNapisane: 2010-09-28, 19:58
przez casablanca_
Mam zeszyt. Najpierw zaczynam określeniem - t: tag, s: swap, f: forum; p: postcrossing. Obok tych ostatnich zapisuję ID. No i adres. Jeżeli kartki mam w domu to wybieram i wypisuję. Jeżeli nie mam to na kartkach luźnych piszę co chcę napisać do pozostałych. Obok adresów wypisuję jakieś specjalne życzenia. Jak się wybieram na pocztę to biorę mój zeszycik, kartki wysyłam, te, których mi brakowało kupuję i uzupełniam. ;)

PostNapisane: 2010-09-30, 19:29
przez heksita
Hm, czyli nie ma żadnych oryginalnych pomysłów na organizację adresów itp. :). A myślałam, że ktoś może ma jakiś nowatorski system :P.

Zaczęłam to wszystko organizować w arkuszu kalkulacyjnym i widzę, że zabrałam się za to w samą porę -- jeszcze moment, a przestałabym ogarniać. Nadal w sumie nie ogarniam, bo nie mogę dojść z arkuszem do ładu i składu ;).

PostNapisane: 2010-11-21, 12:03
przez a_panko
Jak do tej pory pamiętam co do kogo mam wysłać, a muszę przyznać, ze jest tego nie mało. Od jakiegoś czasu zaczęłam zbierać kartki na PC.com, ale wcześniej czynnie udzielałam się na interpals. Ostanio dostałam kilka listów i pocztówek (prywatnych i tych z PC.com) i tak się zastanawiam czy jak odsyłałam to listy włożyłam do odpowiednich kopert. Haha... Poczekamy zobaczymy, ale też chyba zrobię sobie jakąś tabelkę w Exelu.

PostNapisane: 2010-11-21, 12:16
przez magdala39
Ja.... Duzy książkowy kalendarz z notatkami co, komu i od kogo... prosto, bo od razu są daty....

Re: Jak organizujecie kartki do wysłania?

PostNapisane: 2013-11-29, 11:54
przez Xellosan
Zaciekawił mnie temat, więc odświeżę, może ktoś jeszcze się wypowie? :)

Re: Jak organizujecie kartki do wysłania?

PostNapisane: 2013-11-29, 12:38
przez Alunia
Ja zapisuję tradycyjnie w zeszycie pocztówkowym ;D ale może zacznę w kalendarzu książkowym.Tylko w zeszycie to lepiej bo tam mam na każdej kartce co innego oferuję tag,szybki tag,swapy itp więc jest łatwo znaleźć ;)